Sunday, February 28, 2016

Motorkou k divokým kmeňom Kene

Po zaujímavom piatkovom festivale pri jazere Elmeteinta sa neúprosne blíži termín  odletu späť na rodnú hrudu. Spomenul na želanie vidieť jazero Turkana zblízka. NAkolko som sam, nemusim sa nikomu prisposobovat, a tak by tri dni mali stacit na cely zajazd.



Nakoľko asfaltovane cesty sú na pomalej motorke nudné, ráno pred odjazdom som sa rozhodol pre také tie nespevnené hlavne dažďovou vodou obmyte.


Tisíc výškových metrov zvládnuť smerom nadol po uzkom chodníku na motorke ktorú sa učím riadiť mi bola príručkou, že vždy sa nájdu alternatívy k pohodlným riešeniam. Tá široká  cesta by asi bola príliš fádna :)







Dole cez Kerio udolie som sa trochu ponaháňal s nákladným vozom miestnej  armády, ked ma to prestalo baviť,  zastavil som sa na melón. 



Pri jedení mi došlo, prečo sú miestni černosi akosi pomali. Asi to bude tými teplotami,  silným vetrom a suchotou...
Celý nadšený z meniacej sa krajiny som natáčal celú cestu až sa baterky v kamere vybily a tie najvtipnejšie momenty tak zostali vryte len v mojej pameti

Severne od jazera  Baringo z vládnych financií sa začala výstavba asfaltky. Avšak zaujímavým faktom bolo, že nová cesta bola postavená etapovo - pár km nádherného asfaltu ukončené presne pod kopcom,  následne niekoľko km kamenistej prašnej skok  či  chýbajúci most cez rieku  a zase nádherná asfaltka.
Dôvod?  Rozkradnute financie? Nálezisko ropy?



Ako neskúsenému vodičovi motorky mi došla nová skúsenosť - prečo je jazda v noci na poľných  (= afrikych ) cestách zaujímavá?
Okrem príťažlivého  západu slnka zazije človek aj groteskne situácie so zvieratami :
Kravy indického vzhľadu kráčajúce bez pastiera v zástupe po jednej strane cesty - po zatrubení sa prípadne  ešte aj uhnú; Opice chodiace po zemi, či  pavianove presuvajuce sa cez cestu
Či bezočivé hyeny, čo sa ráčia uhnúť z cesty až po mojom zúrivom trúbení..

Najvtipnejšia bola gazela / antikopa čo sa pokúšala predbehnúť motorkára Juraja  ...
Totiž pozdĺž oplotenia sa nemala kam vyhnúť a tak celá zbláznená bežala ca 50 km/h až kým  nenarazila na hrbol a prekoprcla sa cez parohy čím bola diskvalifikovaná zo súťaže  (sorry, možno si pritom polámala tie parohy alebo ten divný zvuk bolo len polamane krovie)

Nakoľko nemám motorkarsku  helmu ale len paraglidingovú so slnečnými okuliarmi za šera som teda jazdil bez ochrany očí. 
Tento môj handicap využil vodič miestneho autobusu na na zaprasenej poľnej ceste mi daroval nádielku piesku rovno do ksichtu.
Mimochodom už viem ako sa skáče cez riadítka ...



aj v pusti sem tam prsi




zaplavene cesty uprostred puste



regionalna cesta vybornej kvality



Najvacsie osidlenie na vychodnom pobrezi jazera Turkana


Jedine ubytovacie zariadenie - s vynimocnym komfortom v interieri :)


No comments: