Aj vym sa stalo, ze kolegovci porovnavaju svoje pracovne povinnosti a so stipkou zavisti zjednodusuju vasu napln
prace? Specialne ked sa kazdy den bicyklujete po dovolenkovych destinaciach?
Zopar postrehov som spisal mojou skromnou anglictinou v tomto clanku na zaciatku mojej "kariery" ako sprievodca cyklovyletov zo zaoceanskych lodi pred nejakym tym rokom.
spoznavanie mesta Palma de Mallorca |
Vo flotile, kde momentalne robim, je pozicia #bikeguide v
ociach ostatnej posadky hodne skreslena. Clenovia Bike teamu su radi videni v
spolecenskych miestnostiach s privlastkom –crew bar, na dalsi den sa povie, ze
bikeri to znamena chlast, party a troche pojazdenia si na bikoch.
Aka je vsak realita?
Pozrime sa na bezny den cyklosprievodcu na zaoceanskej lodi
napr pocas zimnej sezony v Karibiku:
Lod podla planu zdielaneho cestujucej verenosti priplava do
pristavu o 7:00. Host sa tesi, ze si uz od skoreho rana si uzije destinaciu.
Pre bikera znamena vstavat o 6:00 a pripravit okolo zo 50 kusov bicyklov. Z
klietky, kde su vsetky bicycle zavesene ich treba rad za radom kazdy kus zvesit a skontrolovat a po dvoch kusoch naraz vytlacit von na molo.
![]() |
skoro 60 kusov bicyklov na par metroch stvorcovych |
Kratka pauza na ranajky. Je tak skoro, ze este ani musli nie je prichystane. Praskova kava z automatu ...
![]() |
uz sa tesim na ranajky :) |
08:15 – priprava
niekolkych vriec s helmami, vozik plny ruksakov a proviantu pre ucastnikov
cyklovyletu, nasledne privitanie a vyprevadenie skupiny pred lod
Kazdy host
dostane do ruky bicykel, obsirna instruktaz ako
pouzivat bicykel ci pedelec alebo po novom elektricku kolobezku.
![]() |
ano, aj v Dubaji sa da bicyklovat - ale len po vyhradenych cestach |
Okolo 14:00
navrat v lepsom pripade aj s celou skupinou spat na molo. Rozlucim sa so svohou
skupinou. Na kazdom bicykli stiahnem dole sedlo, aby sa dali vsetky bicycle
zase pozavesovat spat do klietky…
Cakam kym
vsetky skupiny su spat. Security vytahuje sedadla a kontroluje ci v rure nie su
ukryte vybusniny. Konecne dostavame autorizaciu na privezenie ca 50 bikov spat
do brucha lode.
![]() |
pripraveny na transport spat na lod |
15:30 – cas
na obed – chytro aby sm stihli nez zavru buffet so zranicou
Volno
19:00 – lod
vytahuje kotvy – posadka by mala byt minimalne 60 min pred planovanim odjazdom
na palube. Slnko zapada – krasny vyhlad na panorama oblakov nad morom - teda ked ma clovek cas byt na otvorenej
palube …
19:00 Jeden
stastlivec z 5 cleneho timu ma celu hodinu
tzv Sluzbu za pultom – predavat cyklovylety v nasledujucich pristavoch,
vypocut si staznosti hosti o temach co sa nasho oddelenia vobec netyka
Clenovia
bike timu maju pristup do posilky pre pasazierov – popri zdvihania zeleza sa
toto privilegium vyuziva na socializovanie sa s fesnymi trenerkami...
21:00 –
crew bar otvara svoje brany – cas na tretinkovu plechovku chladeneho piva – tej
istej znacky ako uz po sty krat … O druhej v noci konci predaj alkoholickych
napojov pre posadku. V mojej kabine utichaju vibracie z diskoteky v crew bare, moja kabina je totiz presne nad tymto nadhernym vynalezom –
cas usnut …
06:00 –
zvoni budik – zivot cyklosprievodcu pokracuje J
Ak niekoho z vas zaujima, ake predpoklady su ziaduce na poziciu
Cyklosprievodca zo zaoceanskej lode, v nasledujucich clankoch blizsie popisem nasledovne oblasti:
Cyklosprievodca zo zaoceanskej lode, v nasledujucich clankoch blizsie popisem nasledovne oblasti:
Technicka sprava bicykla; Zodpovednost za skupinu turistov kazdy den v inej krajine : prva
pomoc, riesenie nepredvidatelnych situacii – husty dazd, uzavierka cesty, zosuv pody ci
navigacia bez GPS
na zaver kratky zostrih z timoveho vyletu na Pico da Arrieira 1818mnm na Madeire.
prijemne vianocne sviatky prajem
No comments:
Post a Comment